'לפיד קיווה שהחרדים ייעלמו ויישארו בספארי'JACOB JR, MY JEWISH WORLD.

לפיד קיווה שהחרדים ייעלמו ויישארו בספארי'
ח"כ זאב מכין את הציבור בישראל לעידן של קיטוב ומחלוקות תחת שרביטו של יאיר לפיד, ומזכיר כמה מאמירותיו בגנות הציבור הדתי והחרדי

ח"כ ניסים זאב
פלאש 90

זאב: אין צורך בלפיד
חבר הכנסת ניסים זאב, איש ש"ס, מתייחס ביומן ערוץ 7 להצטרפותו הצפויה של יאיר לפיד לעולם הפוליטיקה, ומביע חשש מגל עכור של שנאת דתיים וחרדיים שיתעורר ויתחזק בעקבות המהלך.
בדבריו מזכיר חבר הכנסת זאב התבטאויות קודמות של לפיד כעדות לעמדותיו כלפי ציבור זה. "הוא אמר ביטויים קשים כמו ש'חשבנו שאתם עומדים להיעלם', 'חשבנו שתהיו כמו בספארי ונביא ילדים לראות איך פעם נראו יהודים'".
עם זאת קובע ח"כ זאב כי לפיד אינו אלא שחקן הממשיך את דרכו של אביו, ולדבריו ישראל נמצאת בתקופה בה עליה לאחד ולרכז כוחות ולא להוסיף פלגנות ומאבקים פנימיים. "השקענו יותר מדי כוחות מול ההרס וההסתה של אביו במשך שנים. אנחנו לא זקוקים לאתגרים מיותרים של בלימת שנאות. מאידך גיסא זה מגרש פתוח וכאיש בידור זכותו להיבחר. איש לא יכול לעצור אותו".
באשר לאג'נדה אותה מנסה לפיד לקדם, אומר ח"כ זאב, כי מפלגות העבודה ומרצ מובילות מהלכים חברתיים באופן משמעותי לאין ערוך יותר ממנו, ואין צורך בתוספת שיביא לפיד. לטעמו השתלבות של לפיד ב'קדימה' יכולה להתאים שכן עמדותיו הן עמדות 'אנטי' כהגדרתו, כעמדותיה של מפלגה זו, לה הוא יכול להוסיף צבע.
ומה באשר לאפשרות שלפיד יבחר להפתיע ולשלב במפלגתו נציגים של כלל האוכלוסייה ואף אנשים דתיים? ח"כ זאב אינו מתרשם מאפשרות שכזו. הוא מזכיר את הימים בהם היה אביו של יאיר לפיד, טומי, בראש 'שינוי' שעל אף שהיו בה חברי כנסת רבים קולו היה היחיד שנשמע. לדברים אלה הוא מוסיף ואומר כי במידה וינסה לפיד הבן להסתיר את עמדותיו מאחורי מועמדים מהציבור הדתי הרי ש"צבוע מסוכן מנחש", כלשונו.
להערכתו מאחורי לפיד עומדת "אידיאולוגיה הרסנית שמובילה קיטוב. זה דבר שצריך להיעלם מהעולם".
וכיצד יש להתמודד עם התופעה? "כמו יעקב שהתכונן למפגש עם עשיו בדורון תפילה ומלחמה. צריך לנסות להידבר איתו, אם הוא ייכנס בכלל, ומצד שני להתכונן כי זה יהיה מאבק חברתי קשה. אנחנו נקלעים לעידן חדש ולא טוב לציבור".

Comments

Popular posts from this blog

JACOB JR. MY JEWISH WORLD. PETITE FRANCE BOULANGERIE AND PATISSERIE. PRAHA - CZECH REPUBLIC.

JACOB JR. MY JEWISH WORLD. CACAO COFFEE. PRAHA - CZECH REPUBLIC.

JACOB JR, MY JEWSIH WORLD. JEWISH CEMETERY. TURNOV - CZECH REPUBLIC